چطور ظاهر کوله قدیمی را تغییر دهیم

کیف از وسایل جانبی‌ایه که ظاهر شمارو کامل می‌کنه. همه ما کیف‌هایی داریم که یه زمانی دوست‌شون داشتیم ولی الان ظاهرشون برامون یکنواخت شده. ولی خیلی راحت با کم‌ترین هزینه می‌شه ظاهرشون رو عوض کرد!  الان که سال تحصیلی جدید شروع شده بهترین موقع برای این‌کاره.

با استفاده از چیز‌های تزیینی که جمع کردین ولی تاحالا ازشون استفاده نکردین و یا خریدشون از مغازه‌های وسایل خیاطی با هزینه خیلی کم می‌تونید یه کیف کاملا جدید با سلیقه خودتون درست کنید.

برای این این‌کار احتیاج به هیچ مهارت خاص خیاطی و یا چرخ خیاطی هم ندارید. با یه نخ و سوزن و دوخت ساده می‌تونید این کارو انجام بدین.

وسایل لازم

وقتی تصمیم گرفتید که ظاهر کیف‌تون رو عوض کنید، قدم بعدی پینترسته. با یه سرچ ساده کلی ایده می‌تونید بگیرید. من دوست داشتم ظاهر کیفم رو به سبک Bohemian درست کنم و با پیشنهادهایی که داد تصمیم گرفتم از پوم پوم‌های رنگی، نوار تزیینی و مهره و منگوله استفاده کنم. همه این وسایل رو از تجریش و از وسایل خیاطی‌های پاساژ میری تهیه کردم که هزینه‌ش ده هزارتومن شد.

لیست وسایل مورد نیاز

  • کیف
  • قیچی
  • سوزن
  • نوار‌های تزیینی
  • منگوله‌های صورتی و زرد
  • پوم پوم های صورتی، سبز نعنایی و زرد
  • نخ هم‌رنگ نوار‌های پوم پوم و نوار تزیینی
وسایل لازم
وسایل لازم

 

مراحل ساخت

مرحله اول: از نوار پوم پوم زرد شروع کردم و با دست دور تا دور لبه کیف رو دوختم. برای این‌که خیالم از بابت کنده نشدن و باز شدنش راحت باشه و هم‌ این‌که ظاهر تمیزتری داشته باشه، گوشه های کناری نوار رو به سمت پشت تا کردم و دو دور روش رو دوختم.

مرحله اول
مرحله اول

 

مرحله دوم: برای بالای جیب تصمیم گرفتم از نوار تزیینی استفاده کنم. وار رو روی جیب گذاشتم ولی به اندازه نیم تا یک سانت برای تا کردن سر نوار بزرگتر بریدم.

مرحله دوم
مرحله دوم

 

برای نوارهای تزیینی حتماً تا کردن رو انجام بدین. جدای ظاهر قشنگ‌تر و تمیزتری که پیدا می‌کنه‌، از ریش ریش شدنش هم جلوگیری می‌شه.

تا کردن سر نوار
تا کردن سر نوار

 

مرحله سوم: برای قسمت جیب ها هم دوباره از نوار پوم پوم رنگی استفاده کردم. دوست داشتم کیفم رنگی رنگی شه برای همین سعی کردم از رنگ‌های مخلتف پوم پوم استفاده کنم.

مرحله سوم
مرحله سوم

 

مرحله چهارم: برای دوتا جیب‌های کنار هم از یک رنگ نوار پوم پوم استفاده کردم.

مرحله چهارم
مرحله چهارم

 

مرحله آخر: مهره‌های رنگی و منگوله هم آخرین قسمت برای کامل کردن ظاهری بوهمینی کیفمه. کیفم ۴ تا زیپ داشت ولی تصمیم گرفتم فقط برای جیب‌های جلو از منگوله استفاده کنم. هم این‌که کیف شلوغ نشه و هم این‌که جا برای تغییرات بذارم. شاید بعدا چیز‌های قشنگ‌تر و یا ایده‌های دیگه‌ای براش به ذهنم رسید.

مرحله آخر
مرحله آخر

 

وسایل و نوار‌های تزیینی تنوع خیلی بالایی دارن و شما با هر سلیقه‌ای که داشته باشین می‌تونین چیزی که دوست دارین رو پیدا کنین. من کمتر از یک ساعت و فقط با دوخت ساده این کیف رو درست کردم. با یک ساعت وقت گذاشتن یک کیف جدید و مخصوص به خودتون دارین.

اگر این پست براتون الهام بخش بود و باعث شد کیف‌هاتون رو تغییر بدین، در اینستاگرام با هشتگ nastaran_pinterestideas# حتما من رو در جریان بذارین و عکسش رو بهم نشون بدین. من هم بهترین عکس‌هارو رو با اسم خودتون به همین پست اضافه می‌کنم.

 

Subscribe
به من اطلاع بده وقتی
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
View all comments
الهه
الهه
7 سال پیش

چقدر رنگااا عوضش کرد.پرفکت شده نسترن جان.

زهرا
زهرا
7 سال پیش

رنگی رنگی و خاص?
“ظاهر بوهميني…” یعنی چی؟

زهرا
زهرا
Reply to  نسترن نعمتی
7 سال پیش

بله ديدم توی نگاه اول که پر از رنگو طرح?