بهترین و جذاب‌ترین لباس‌های پرنسس دایانا

پرنسس دایانا جایگاه ویژه‌ای تو قلب خیلی از مردم جهان داره. اون یکی از محبوب‌ترین چهر‌ه‌های جهانه و اگر الان زنده بود ۵۶ ساله بود. وقتی در سال ۱۹۹۷ و در سن ۳۶ سالگی در پاریس و تصادف ماشین کشته شد، مردم جهان برای از دست دادن چهره محبوبشون شوکه و ناراحت شدن. با اینکه الان کیت میدلتون پرنسس جدیده و الان همه نگاه‌ها به اونه، ولی مردم جهان هیچ وقت پرنسس محبوبشون رو فراموش نمی‌کنن.

پرنسس دایانا یکی از چهر‌ه‌های محبوب و مورد علاقه منم هست که امروز و تو این پست به مناسبت بیستمین سالگرد کشته شدنش، می‌خوام در مورد اینکه چرا خیلی از مردم با اینکه هیچ‌وقت پرنسس دایانا رو ملاقات نکردن، ولی بهش علاقه داشتن صحبت کنم و بهترین لباس‌هایی که پوشیده رو بهتون نشون بدم.

کارهای پرنسس دایانا

دایانا بیشتر از همه به خاطر شرکت و برگزاری کارهای خیریه به ویژه پروژه زمین‌های مین و مبارزه با ایدز معروفه. وقتی اپیدمی ایدز شروع شد و بسیاری از مردم در ترس و وحشت از بیماران مبتلا به ایدز به خاطر کمبود اطلاعات به سر می‌بردن، پرنسس دایانا جز اولین چهره‌های مطرح بود که با این بیماران ملاقات کرد و دستشون رو گرفت. اون به طور مرتب کارهای خیریه و حمایت مالی از بیماران مبتلا به ایدز رو پیگیری می‌کرد و همچنین به بیماران مبتلا به ایدز آفریقایی هم رسیدگی و کمک مالی کرد.
دایانا همچنین با هلال احمر و صلیب سرخ همکاری داشت و تلاش کرد جلوی استفاده از زمین‌های مین‌گذاری شده رو بگیره که انتقادهای زیادی از جوامع بین‌المللی بهش شد. هدف اون حمایت از کودکانی بود که بعد از جنگ تو زمین‌های مین‌گذاری شده زخمی شده بودن و اعضای بدنشون رو از دست داده بودن و جلوگیری از بروز دوباره این اتفاق‌ها بود.
پرنسس دایانا با کارهای خیر و کمک‌های زیادی که به مردم کرد نشون داد رضایت و کمک به مردم براش بیشتر از جایگاه سلطنتیش اهمیت داره. به عنوان یه چهره سلطنتی همیشه چشم‌ها به اون و زندگیش بود و مثل هر رابطه‌ای، رابطه اون با پرنس چارلز از همه لحاظ خوب نبود. وقتی خبر خیانت چارلز با کاملیا پارکر پخش شد، دایانا گفت: (خب، تو این رابطه سه نفر وجود داشت و یکم شلوغ بود. من دوست دارم ملکه قلب مردم باشم تا ملکه بریتانیا)

I’d like to be a queen of people’s hearts

و واقعا هم اون برای محبوب بودن نیازی به لقب سلطنتی نداشت!

همه کارهای مثبت و کمک‌هایی که به مردم کرد، باعث شد مردم اون رو از خودشون بدونن نه یک چهره برتر سلطنتی با فاصله طبقاتی زیاد. همین باعث شد همه مردم جهان ندیده عاشقش باشن و حس کنن می‌شناسنش و بهش نزدیکن.
و هنوز بعد از ۲۰ سال یاد و خاطره‌ش تو قلب مردم جهان زنده‌ست.

فشن آیکون

پرنسس دایانا از لحاظ فشن هم تاثیر زیادی رو مردم داشت. عکس اون ۵۷ بار روی جلد مجله People بیشتر از هر چهره‌ دیگه‌ای در تاریخ این مجله چاپ شده. اون امضای مخصوص خودش رو تو استایلش داشت که بعد از گذشت ۲۰ سال همچنان جذاب و کلاسیکه. در زیر زیباترین و محبوب‌ترین لباس‌هایی که پوشیده و من دوست داشتم رو با هم ‌می‌بینیم:

 

۱- ۱۹۸۰


دستیار معلم جوان تازه وارد خاندان سلطنتی شده و هنوز لباس‌های فاخر نمی‌پوشه. این لباس صورتی با کت ساده پشمی روش رو برای تولد ۵۰ سالگی پرنسس مارگارت پوشیده بود.

 

۲- ۱۹۸۱

عروسی کیت میدلتون و پرنس ویلیام جدیدا و در سال ۲۰۱۱ یعنی تو دوره‌ای که تقریبا همه دسترسی به اینترنت دارن برگزار شد و ۳۰۰ میلیون نفر این عروسی رو نگاه کردن. این درحالیه که عروسی پرنسس دایانا و پرنس چارلز در سال ۱۹۸۱ بیشتر از ۷۵۰ میلیون بیننده داشت! این عروسی رویایی بود و عروسی قرن نام گرفت و هنوز هم جز پربازدیترین ویدیوهاست.

پس عجیب نیست لباس عروسی دایانا هم جزو محبوب‌‌ترین لباس‌هایی باشه که پوشیده. در واقع می‌تونیم تو جایگاه اول در مقایسه با همه لباس‌هایی که پوشیده قرارش بدیم!

دایانا طراحی لباس عروسش رو به دو طراح نه چندان مطرح به اسم دیوید و الیزابت امانوئل (David and Elizabeth Emanuel) سپرد. لباس از ابریشم بافته‌شده‌ی بریتانیایی درست شده بود و دنباله‌ای هشت متری داشت.

 

۳- ۱۹۸۲


عکاس‌ها این عکس رو از شاهزاده منتخب رو در یک لباس آبی ابریشمی شیک که توسط Bruce Oldfield طراحی شده گرفتن. طراح در کتاب بیوگرافی دایانا گفته بود که من دوست داشتم برای دایانا لباس‌های ساده طراحی کنم. و به نظر من هم همین سادگی لباس باعث جذابیت بیشتر دایانا شده.

۴- ۱۹۸۵


به دایانا لقب Dynasty Di ( برگردوندن این لقب به فارسی یکم سخته. به معنی سلسله و خاندان پادشاهیه که در اینجا فکر کنم اشاره به لباس‌های پادشاهی داره که شانه‌های بزرگ و پهنی دارن) دادن. چون به لباس‌هایی با شانه‌های پهن مثل این لباس نقره‌ای علاقه داشت. این لباس هم توسط Bruce Oldfield طراحی شده و اون راجع به دایانا گفته بود که خیلی به این مدل شانه‌ها علاقه داشت و باید پروسه طراحی و آماده کردن لباس رو سریع انجام می‌دادم چون برای دیدن لباس آماده شده کم طاقت بود.

این لباس شرابی مخملی هم همون سال پوشیده بود. با اینکه لباس از جلو پوشیده‌ست ولی از پشت باز بود و یه نوار مرواریدی بلند داشت.

 

برای بازدید از استرالیا این لباس یک طرفه سبزآبی رو انتخاب کرده بود. بعد از شانه‌های پهن، می تونیم از لباس یک طرفه هم به عنوان یکی دیگه از علایق پرنسس دایانا نام ببریم. هدبندی که سرش کرده، گردنبدیه که هدیه عروسیش از طرف ملکه بود که به روش جالب و به هدبند تغییر کاربریش داده.

 

۵- ۱۹۸۷

لباس مخملی سورمه‌ای طراحی شده توسط Victor Edelstein انتخاب پرنسس دایانا برای حضور در کاخ سفید بود که همون‌جا و با همین لباس با جان تراولتا رقصید.

 

۶- ۱۹۸۸

بعد از تیپ‌های رسمی که ازش دیدیم، این تیپ کژوال رو ازش ببینیم. برعکس لباس‌های فیتی که همیشه می‌پوشیده، شلوار جین فاق بلند و کت گشاد روش و کلاه کپ به جای تاج، یه تصویر جدید و تازه ازش درست کرده که همچنان جذاب و شیکه.

۷- ۱۹۸۹

 

 

این لباسیه که می‌تونیم به خاطر دامنش بهش بگیم لباس پرنسسی! لباسی که توسط Catherine Walker طراحی شده. دایانا جدای لباس‌های شیکی که می‌پوشید، علاقه و جسارت برای پوشیدن لباس‌های غیرمتعارف و آینده‌نگرانه برای زمان خودش رو داشت. بعدا نسخه دیگه‌ای از لباس با دامن باریک‌تر تو حراجی به قیمت ۵۱،۷۵۰ دلار فروخته شد.

 

 

این لباس با یقه بلند هم توسط Catherine Walker طراحی شده. کل لباس مروارید دوزی شده بود که ترکیب خوبی با تاجی که روی سرش گذاشته درست کرده. براق، شیک و باوقار مناسب پرنسس. خودش به لباس لقب ( لباس الویسی‌) داده بود و از اون به بعد هم به همین اسم معروف شد.

 

۸- ۱۹۹۲


این کت فیت سبز رنگی که تو بازدید از یه مدرسه در سئول پوشیده بود رو به خاطر مدل متفاوتش دوست دارم. دکمه‌های بزرگ در دو طرف، قد بلندترش نسب به کت‌ها معمولی و گل سینه قرمز رنگش که خیلی خوب با کت جور شده. کفش‌های همرنگ کتش هم فراموش نکنیم که به قشنگی این ترکیب اضافه کرده.

 

۹- ۱۹۹۳

 

این کت جذاب صورتی با دامن ستش، به دایانایی که تازه از همسرش جدا شده طراوت بخشیده و با هیجان نشون داده. این هم یکی دیگه از لباس‌های مورد علاقه‌م به خاطر مدل متفاوتش بود. به جای دکمه‌ها دقت کنین که چه برش جالبی داره!

۱۰- ۱۹۹۴

در سال ۱۹۹۴ مستندی از همسر سابق دایانا، پرنس چارلز، پخش شد که تو اون درباره خودش صحبت می‌کنه و اعتراف‌هایی مثل خیانت به دایانا در زمان ازدواجشون می‌کنه. روز بعد صفحه اول روزنامه‌ها به جای پوشش دادن مستند چارلز، تصویری از پرنسس دایانای ۳۲ ساله جذاب و با اعتماد به نفس رو پوشش دادن که در حال رفتن به یه گالری برای بازدید بود.

سه سال بعد دایانا این لباس مورد علاقه‌ش رو در حراج کریسیتی ۶ میلیون دلار به نفع موسسات خیریه مبارزه با ایدز و سرطان فروخت.

۱۱- ۱۹۹۵

به عنوان یه چهره سلطنتی، نیاز بود که دایانا لباس طراح‌های بریتانیایی رو برای تقویت اقتصاد محلی بپوشه. ولی بعد از جدایی اغلب لباس‌های طراحی شده توسط طراح‌های خارجی رو می‌پوشید. مثل همین لباس قرمز که توسط crimson Christian Lacroix طراحی شده.  این لباس هم به نظر من یه چهره جدید از دایانا بهمون نشون می‌ده. چهره‌ای که انگار بعد از جدایی جسورتر و با اعتماد به نفس‌تر شده.

 

 

لباس دیگه‌ای که همون سال پوشیده و شانه‌هاش رو بیشتر نمایان کرده. با مقایسه کردن لباس‌هاش قبل و بعد از جدایی می‌شه گفت قبل از جدایی به عنوان یه چهره سلطنتی لباس‌های محافظه‌کارانه‌تری می‌پوشیده. در حالی که بعد جدایی لباس‌ها آزادتر و رنگ‌ها شادترن. این لباس توسط Catherine Walker طراحی شده.

 

این لباس برامون آشناست چون الهام گرفته شده از لباس ژاکلین کندی، همسر جان اف کندی ۳۵‌امین رییس جمهور آمریکاست که دایانا برای بازدید از سرباز‌ها اون رو پوشیده. این لباس رو Versace طراحی کرده. راستش برام سخته بگم این لباس بیشتر به ژاکلین کندی میاد یا دایانا! هرچند این کت دامن الهام گرفته‌ شده‌ست ولی دایانا این لباس رو کاملا مخصوص و به شیوه خودش پوشیده و امضاش روی لباس هست.


۱۲- ۱۹۹۷

یه تیپ کژوال دیگه که دایانا برای بازدید از بیمارستانی در آنگولا اون رو پوشیده. بعد از دیدن این ست و استایل می‌شه گفت پرنسس دایانا از اون دسته آدم‌هایی بوده که اگر گونی هم می‌پوشیده امضای خودش رو داشته و همچنان توش قشنگه و بهش می‌یاد! تیپش خیلی ساده‌ست ولی همین تاپ و شلوار و ترکیبش اینقدر خوبه که همچنان دایانا اندازه لباس‌های مجلسی تو این لباس هم باوقار و شیکه.

 

 

کت دامن سفید ساده‌ای که دایانا هنگام ملاقات با مادر ترزا پوشیده از این جهت برام جذابیت داشت که به نظرم اومد سادگی و سفیدی کت دامن رو با توجه به مادر ترزا که به سادگی و مهربونی و کارهای خیرش معروفه انتخاب کرده. مثلا اگر اینجا اون لباس قرمز رو می‌پوشید جالب و قشنگ نبود و به نظر میومد دایانا انسان مغروریه و داره فخر فروشی میکنه. نه؟

ضمن اینکه انتخاب کفشش که نوکش مشکیه خیلی هوشمندانه بوده و استایلش رو از یک نواختی درآورده.

 

خب این انتخاب‌های من و لباس‌های مورد علاقه‌م از دایانا بود. همه‌ی لباس‌هاش به نظرم جذابن و برای من خیلی سخته بگم کدوم لباس رو بیشتر دوست داشتم ولی لباس قرمز رو می‌خوام به عنوان لباس مورد علاقه‌م انتخاب کنم چون تو اون لباس به نظرم دایانا از بقیه جاها جذاب‌تر، با اعتماد به نفس‌تر و خوشحال‌تره. خوشحالی که شاید از تموم شدن زندگی‌ پر تشریفات و نه چندان خوشحالش با چارلز و شروع زندگی‌ای که تو اون بیشتر می‌تونه خودش باشه که متاسفانه عمر کوتاهی داشت.

شما کدوم لباس رو بیشتر دوست داشتین؟ تو کامنت‌ها بهم بگین.

 

Subscribe
به من اطلاع بده وقتی
guest
17 نظرات
قدیمی‌ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
View all comments
Fatemerzm
Fatemerzm
6 سال پیش

لباس مورد علاقه من ازش،اون لباس کژوالیه که برای بازدید بیمارستان پوشید😍،و از رسمی ها هم🤔،کت سبز،لباس سفید با یقه های بلند و مخمل شرابی و البته لباس مشکیه.نسترن خیلی خوب بود،خسته نباشی💙

شیما
شیما
6 سال پیش

من اون لباس سفيدش که تو ملاقات با مادرترزا پوشیده بود رو خیلی دوست دارم. خیلی حس خوبی میده. کلا اون عکسش خیلی قشنگه. مادر ترزا هم دستشو گرفته، عزيزمممم.
اون لباس بعداز قرمزه هم خیلی دوس دارم.

zuzu
zuzu
6 سال پیش

خيلي خوب بود نسترن جان،به نظر من اون لباسي كه مرواريد دوزي داشت خيلي خوب بود👌🏻😍

نازنين
نازنين
6 سال پیش

خيلي مطلب جالب و مفيدي بود، مرسي ازتون براي اين مطلب. هميشه جنبه ي اجتماعي و خصوصي زندگي دايانا برام جذاب بوده و كلي در موردش ميخوندم و الان كه اين مقاله ي شما رو خوندم به كلي مطلب ياد گرفتم از قسمت فشن زندگي دايانا كه چقدر هم در زندگي اين افراد نقش مهمي داره. واقعا بايد ازتون تشكر كنم براي جمع اوري اين مقاله. مرسي واقعا ، و راستي براي من اون لباس صورتيش بي نهايت جذاب بود پر از حس و رنگ داشت كه ميخواست داياناي جديد و ازاد و نشون بده

افق
افق
6 سال پیش

من تو اينستاگرام هم پيج هاي كه لباس هاى پرنسس دايانارو پست ميكنن دنبال ميكنن و واقعا عاشق اين لباس مشكى كوتاه مخملشم،البته كل ستش با هم نه فقط پيرهنش

نسرین
نسرین
6 سال پیش

برای من دیدن این عکس ها و خوندن مطلب در مورد پرنسس دتیانا خیلی جواب بود. از نگاهش و طرز انتخاب لباسهایش خیلی خوشم اومد ولی منم مثل شما بنظر تو لباس قرمز خیلی جوابتر و شیک تر میومد بخاطر حس رهایی و ازادیش

شری
شری
6 سال پیش

من لباس یک طرفه ی سبز آبی و کت دامن سبز رنگش رو پسندیدم. مرسی از پست جالبتون.

ملیحه
ملیحه
6 سال پیش

اون کت دامن صورتی، که مشابه لباس ژاکلین کندی بود و البته لباسی که تو ملاقات با مادر ترزا پوشیده. من اینا رو بیشتر دوس داشتم 😍

رخشان
رخشان
6 سال پیش

انتخاب بین لباسهاش سخته شاید چون پرنسس دایانا بهشون زیبایی بخشیده! اما تیپ های کژوالش و بعد از طلاقش به احساسات من نزدیکتره.

افسون
افسون
6 سال پیش

من لباس یقه بلند مروارید دوزی شده رو خیلی دوست داشتم 😍👍
مرسی از پستت خیلی خوب بود ❤

یلدا
یلدا
6 سال پیش

خیلی شخصیت دوست داشتنی بود. شاید هم هنوز هست 😉 خیلی ها معتقدند نمرده

هدیه
هدیه
6 سال پیش

اولا واقعا از خوندن نوشته هات لذت بردم , دوما لباس مروارید دوزی شدش به معنای واقعی کلمه سلطنتی و خیره کنندس ولی در عین حال شخصیت خوب و خاکی دایانا رو نشون میده

مینا
مینا
6 سال پیش

اون کت سبزآبی با گل سینه قرمز خیلی خوب بود.ترکیب رنگ و خوش دوخت و خانومانه

سنبل
سنبل
5 سال پیش

من لباس شماره 3 رو خیلی دوست داشتم خیلی لطیف و زیبا به نطر میومد مدل موشم خیلی به لباس میومد.در ضمن جهت اون گل سینه قرمز تو لباس شماره8در خلاف جهت دکمه های لباس قرار داشت و همین یکی از دلایلی بود که بیشتر به چشم میومد.

Farhad
Farhad
4 سال پیش

عالی میشه پیج اینستاتونو داشته باشم

مارال
مارال
3 سال پیش

چه مطلب عالی‌ایییی ممنون😍😍😍